Internet slouží již desítky let veřejnosti jako informační zdroj. Zpočátku šlo o akademický projekt a jeho začátky byly velmi nesmělé, každopádně se tento zdroj rozšířil do celého světa během poměrně krátké doby a začal silně konkurovat ostatním mediálním konkurentům, tedy tisku, rozhlasu a televizi. Dnes si na Internetu můžete vyhledat téměř cokoli a jedním z témat, která zajímají mnohé z nás, je i ekologie. Existují různé informační kanály, kde se můžete například dozvědět, že náš život mohou ohrožovat mikroplasty, že v zemědělské půdě v naší zemi schází některé důležité prvky, jako například hořčík, zinek či selen, a že z krajiny také mizí hmyz, což by mohlo mít katastrofální dopad na celé lidstvo.
Chcete-li také provozovat podobný informační portál a přispívat k osvětě lidstva a k řešení důležitých problémů v souvislosti s ekologií, měli byste mimo jiné věnovat pozornost i řešení SEO. To je potřebné pro komunikaci s internetovými vyhledávači a bez jeho součinnosti vás lidé vůbec nemusí na Internetu objevit.
Vyhledávače se dnes staly klíčovým nástrojem pro pohyb na Internetu, a neznáte-li přesnou URL adresu, což většinou tak bývá kromě některých vysloveně známých zdrojů, potřebujete vyhledávač, aby vám odhalil výsledky hledání na základě hledaných klíčových slov, takže například pokud hledáte prodejce jízdních kol, zadáte do vyhledávacího pole klíčová slova „jízdní kola horská prodej“ a zobrazí se vám řada relevantních odkazů. Ve vašem případě tedy bude také důležité věnovat pozornost testu SEO optimalizace a kromě toho také SEO optimalizaci pro Google, který je dnes jedním z klíčových hráčů na poli hledání informačních zdrojů, e-shopů a nabídek služeb na Internetu. Bez SEO se zkrátka můžete snadno ztratit v informačním oceánu tak, jako kapka dešťové vody v Atlantiku.